اخبار

گردشگری در ترکیه با آثار باستانی شهر استانبول، مساجد، بازارها و مراکز خرید، هتل ها

گردشگری در ترکیه با آثار باستانی شهر استانبول، مساجد، بازارها و مراکز خرید، هتل ها

گردشگری در ترکیه با آثار باستانی شهر استانبول، مساجد، بازارها و مراکز خرید، هتل ها

استانبول سومین شهر توریستی جهان از لحاظ تعداد گردشگران خارجی و در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا انتخاب شد.

نویسنده: Anonym/دوشنبه, 15 تیر,1394/دسته بندی ها: اطلاعات گردشگری, ترکیه, استانبول

به این مطلب امتیاز دهید:
4.5

استانبول

شهر استانبول با حدود 14 میلیون نفر جمعیت در قسمت شمال غربی کشور ترکیه واقع شده و در واقع بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است که از قدمت چند هزارساله برخوردار می باشد. شهری با دو دریا، یکی دریای مرمره و دیگری دریای سیاه.

یکی از بارز ترین مشخصه های استانبول این است که تنها شهر بزرگ جهان محسوب می شود که در دو قاره قرار دارد یعنی بین قاره آسیا و اروپا یکی دیگر از شاخصه های این کلان شهر این است که به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌ است. همچنین سومین شهر توریستی جهان از لحاظ تعداد گردشگران خارجی به شمار می‌رود.

سواحل زیبا در کنار مراکز خرید متعدد و متنوع دراستانبول، در کنار همزیستی مسالمت آمیز فرهنگ و ادیان مختلف و گوناگون از مسلمان گرفته تا مسیحی و یهودی و حتی لائیک توجه هر بینده ای را به خود جلب می کند. ساختمان های قدیمی و سنتی در کنار آسمان خراش های مدرن، تضاد جالب توجه و غیرقابل وصفی را ایجاد کرده که تمامی حواس انسان را به خود جلب می نماید.

بی شک مسافرت به این شهر زیبا یکی از خاطره انگیزترین سفرهای هر فردی می تواند باشد و خاطر آن هرگز از یاد نخواهد رفت. مناطق دیدنی بیشماری در استانبول وجود دارد که برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آثار باستانی و گردشگری در شهر استانبول

"مسجد ایا صوفیا" که متعلق به دوران بیزانس است، مسجد سلیمانیه استانبول، مسجد رستم پاشا، کاخ چراغان، کاخ توپکاپی، کاخ دولما، قلعه روملی حصار، "برج دختر" یا کیزکوله سی که همانند نیلوفری زیبا در وسط تنگه بسفر جلوه گری می کند، برج گالاتا ،خلیج شاخ طلایی، منطقه سلطان احمد و موزه موزائیک استانبول که از معروف ترین اماکن دیدنی شهر به حساب می آیند.

مراکز خرید و بازارهای استانبول

مراکز خریدی همچون "مرکز خرید پرفیلو" که دارای برنامه های فرهنگی و هنری برای بازدیدکنندگان در برخی ساعات خاص نیز می باشد و همچنین امکاناتی مانند 7 سالن سینما، چندین سالن بولینگ و بیلیارد و 3 سالن تاتر و بسیاری امکانات دیگر را درخود جای داده و یا "بازار فاتیح" که بزرگترین بازاای بدون سقف در استامبول می باشد و چندین خیابان اصلی را در خود جای می دهد. "بازار ادویه" یکی دیگر از بازارهای جذاب استامبول به حساب می آید که به آن بازار مصری نیز می گویند و از قدیمی ترین مراکز خرید شهر استامبول است. "بازار بزرگ استامبول" که یکی از زیباترین و کهن سال ترین بازارهای سرپیشیده جهان به حساب می آید از دیگر بازارهای جذاب استامبول به حساب می آید. در کنار این بازارها می توان به بازار محمودپاشا و مرکز خرید "گالریا آتاکوی" و "ایستینیه پارک" و چندین مرکز خرید دیگر نیز اشاره کرد.

هتل های شهر استانبول

از هتل های استامبول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

هتل های پنج ستاره استانبول

سوئیس هتل، ریتزکارلتون، آوانتگارد، آک گون، کلال آگاکوناگی، بارسلو ارسین توپکاپی، پلازا، گرین پارک مرتر، سوئیس بسفر، سور ملی، شرایتون آتاکوی، اینترکنتینانتال، هیلتون و هتل کنراد از جمله هتل های پنج ستاره استامبول می باشند.

هتل های چهار ستاره استانبول

سنترال پالاس، نووتل، پوینت، آرسونیت، آل کوچ لارکبان، دارک هیل، کارلتون، سی تی سنتر، کریستال، آریسما و هتل بیلک از جمله هتل های چهار ستاره استامبول می باشند.

هتل های سه ستاره استانبول

بیر بی، سودت سونای، دالاس، اربیل، گرندتاهیر، سوریا، پورت، پیانو فورت، بیازیت آکگون، آسور، پرستیژ و هتل آرت از جمله هتل های سه ستاره استامبول می باشند.

چاپ

تعداد مشاهده (8370)/نظرات (0)

لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید

x

خرید و فروش رادیو قدیمی و کالای آنتیک

 

سئو و بهینه سازی سایت